kolmapäev, 21. detsember 2011

Toomapäev.

Eesti rahvakalendris märgib toomapäev jõuluaja algust.Sellel päeval oli  kombeks jõulueelne suurpuhastus. Nii meiegi korjasime lasteaias kuuselt ehted ja laulsime talle

Oh kuusepuu, oh kuusepuu
kui paljad on su oksad.
Sind detsembris rühma tuuakse
 ja jõuluks välja viiakse...
Vaene kuusepuu. Ta oli kaotanud pooled oma okastest hoolimata sellest, et iga päev olime korrapäraselt talle vett pannud. Väga kurvad me polnud, sest enamikel lastel on kodus oma puud juba olemas ja jõulupidu on meil ka olnud.
Tegelikult oli meil täna päris põnev päev. Lapsed olid hasardis Tahma Toomase otsimisega. Kui keegi teda märkas, siis tuli kiiresti sokutada naabrite ukse taga. Me ju ei tahtnud, et meie  rühma peetakse mustaks. Lapsed on meil  päris usinad mänguasjade koristajad, aga täna olid nad veel eriti hoolikad. Mitu korda avastasime  Toomase oma ukse tagant. Õhtul oli aga keegi sokutanud ta meie direktori ukse taha. Sinna ta minust jäigi.
Mina ise sain tõelise jõuluüllatuse osaliseks. Mõni aeg tagasi sattusin juhuslikult kommentaare lugedes Anny Liisi blogisse. Teda omakorda huvitas just see, kuidas keegi on tema blogisse sattunud. Ma muidugi kirjutasin. Ei saanud loomulikult jätta mainimata kui väga mulle  meeldivad tema käsitööd. Eriti just kaltsuvaibad. Kunagi ammu, ammu olen vanaema käe all ka kangastelgedel kudunud. Isegi käterätiku riiet, aga see oli nii ammu ammu. Nüüd selguski, et Anny Liis oli vastajate vahel välja loosinud albumi ja õnn naeratas mulle. Sain valida roosa ja sinise vahel. Minu valik langes sinise kasuks, kuigi imeilusad olid mõlemad.






Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar