reede, 27. jaanuar 2012


Elu on raske, millega võrreldes?

Hommik algas päris katastroofiliselt. Avastasin, et kass oli  ülemise korruse täis oksendanud ja lisaks hakkas õhksoojuspump veel imelikku häält tegema. Tuled  vilkusid  ja selge siis, et midagi on valesti. Kraadiklaas näitas 15 kraadi külma ja ahju tuld teha enam ei olnud aega.  Kõik teised olid ammu jalga lasknud ja mina olin  üksinda oma probleemiga. Pisarad trügisid vägisi silma ja  mu enesehaletsus jõudis päris põhjas ära käia. Mässasin tükk aega puldiga. Lõpuks ei olnud võimalik enam pumpa välja ka lülitada. Sõimasin siis kassil igaks juhuks näo täis,  tõmbasin pumba kontaktist välja.ja läksin kööki oma pooleli jäänud kohvi lõpuni jooma. .Lohutasin ennast sellega, et mina pole ka maailma naba ja ei saa kõike teha, mida tahan.
Igaks juhuks pistsin pumba uuesti kontakti, vajutasin puldist tööle ja töötab siiamaani. Palusin kassi käest vabandust, silitasin ta pead ja läksin juba rõõmsamalt tööle.
Tundub, et ma sain ka meie murelapsega uuesti kontakti. Juba teist päeva näen,  et ta on natuke elavam, mängib rohkem teiste lastega ja isegi naerab. Rõõmustasin väga,  kui ta küsis, kus ma nii kaua olin, et ta igatses minu järele. Suure õhinaga rääkis, et õhtul tuleb issi ja nad läheb päris oma koju. Selle üle on  tõesti  hea meel .Loodan südamest, et selle lapse elu lähebki nüüd natuke helgemaks.

4 kommentaari:

  1. Usun, et su süda on õigesti tundnud, et sellel lapsel on probleeme. Kuigi teda tegelikult ei ahistata, näljutata ega muul viisil ei piinata. Lapse hing on tõesti habras ja vanemate omavahelised probleemid, armastuse või hoolimise puudus jätab jälje kogu eluks.

    Samas on mul ka teistsugune vaatenurk teemale. Mõnikord pole asjad nii, nagu nad näivad.

    Mu lapselapsed on hoitud ja armastatud nii oma vanemate kui vanavanemate poolt. Pole ei lahutust ega muid silmnähtavaid pereprobleeme. Ometi on laste iseloomud väga kanged ja nende käitumine raskesti juhitav. Nad pole ka ära hellitatud, aga ikkagi, kui ühel või teisel tuleb peale tuju "ma ei taha" - näiteks riidesse panna, süüa, tuppa tulla, autosse istuda jne. siis tuleb väga suur kisa ja konflikt. Lõpuks surutakse laps jõuga riietesse, autosse jne. Kõrvaltvaatajale võib jääda mulje, kui ülimalt konfliktsest perest, kus vaesed lapsed vanemate vigade pärast kannatavad. Olen ka ise mõnikord lapse peale karjunud ja viimase abinõuna õrna laksu andnud, kui muu enam ei aita. Näiteks kui ta teeb õele nimelt haiget ja ma muul viisil enam (jutt ei aita) ei oska selgeks teha, et nii on vale. Väike laks teeb ehk selgeks, kui ebaõiglane temapoolne käitumine õe suhtes on (ausalt, ma ei propageeri siin lastepeksmist) :DDD

    Oleme tütrega arutanud, et tänu jumalale, et elame eramajas. Muidu naabrid arvaks ammu, et ahistame ja peksame lapsi, sest jube kisa käib alailma.

    VastaKustuta
  2. Loomulikult ei saa laste puhul päris ilma noomimiseta hakkama. Oma tööl olen ju ka lastega vahel riielnud ja kui on asja eest, siis laps saab sellest aru ja suhtub minusse endiselt hästi. Tegelikult on sõnal päris tugev jõud ja võõraste laste peal pole küll pidanud kätt harjutama.Lapselapsed on ka sellest pääsenud. Minu 4 last on kindlasti selle 31 aasta jooksul mõned kerged pepulaksud saanud, aga ikka suurest armastusest. :D Tagantjärele oleme meenutanud neid lapsepõlve mälestusi ja nad on oma vanematega rahule jäänud.
    Selle lapse puhul on nii palju ohumärke. Muidugi ei saa ma 100 % väita, et lapse arusaamad ja tundmused on kõik õiged, aga kui ta kurdab, et ei saanud öösel pissile, sest ei osanud püksinööpi lahti teha. Küsin miks sa riietega magasid ja kus siis emme oli? Emme läks ööseks ära.Teine lapsevanem, kes temaga läbi käib, ütles, et ta jätabki lapse üksi koju ja on imestanud, miks tema seda ei tee ja ei julge.Just see tuimus, ükskõiksus ja emotsioonitus mõjus nii hirmuäratavalt. Enne kuulaks kuidas laps jonnib, kui vaataks nii ükskõikset last, keda mitte millegagi ei suuda elama panna. Istub käed süles diivanil ja pilk on täiesti tühi ja osavõtmatu.Kurb.Sellel juhtumil laps ju ise palus lausa, et vanaema aitaks. Ta ei karjunud, ega nõudnud. Ta palus. Vanaema hakkas lapse palve peale karjuma ja lõi.

    VastaKustuta
  3. Sul on võrdlusmaterjali elus küllaga olnud ja küllap ongi selle lapse kodus midagi viltu. See on tõesti väga kurb kõrvalt vaadata ja hea, et suudad teda rõõmsamaks muuta.

    Ilm läheb aina külmemaks ja loodetavasti su küttesüsteemid sind enam proovile ei pane ;)

    VastaKustuta
  4. Mul on sellel aastal aias kõik nurgatagused puid täis laotud. Mitme aasta tagavara. Kui süsteemid üles ütlevad, siis teen lõkke tuppa. Sooja peab ju saama.:D Praegu küll kõik töötavad ja maja on täitsa soe. Kass on ka rahul.

    VastaKustuta