kolmapäev, 27. juuni 2018


Sa jätsid endast visiitkaardi.


Hoolimata sellest, et Nõmmel on vareseid juba liiga palju siginenud tunnen ma nende lindude vastu siiski  teatavat sümpaatiat.
Kevadel vaatasime lastega kuidas nad pesa ehitasid.
Iga oksake murti kase küljest eradi nokaga lahti ja nii kestis see tunde.
Kahju lausa hakkas.
Nüüd on vareste häälitsusi meie aias juba mitmes päev  kõvasti kuulda.
Alguses  ei taibanud ma üldse miks nad nii suurt kisa teevad, aga eile kui pisikene varesepoeg meie aia vahele peadpidi kinni jäi ja kõva häält tegi, siis sain aru küll, et vanadel varestel käib praegu kõva õppetund, et nende võsukesed korralikult lendama õpiksid.
Ega nad mind väga ei segagi. Lauluhäält ei saa keegi endale valida ja eks ta ole ka üks elusolend, kellel on samuti õigus siin ilmas elada.
Täna avastasin varesepoja oma kompostikasti juurest. Mu 2 kassi olid väga  uudishimulikud ja arvasin, et parem on kui ma selle lollikese üle aia viskan ja siis ma ei pea vähemalt oma kasside järgi valvama.
Vaevalt sain pojukese pihku võtta kui hirmsa sõjakisaga 2 varest mu pea kohal lendama hakkasid.
Üks lendas vahtra otsa ja hakkas mulle sealt oksi ja lehti pähe viskama.
Naerma ajas, aga samas müts maha vanemate ees, kes oma poega nii kaitsevad.
Panin pojukese uuesti murule ja seal ta siis tatsas ringi mitu tundi. Vanemad jälgisid teda hoolega puu otsast.
Lõpuks väsis lapseke nii ära, et ronis puuriida äärde lambi kuplisse ja sinna ta magama jäigi.
Magas nii sügavalt, et teda ei häirinud isegi kui teda pildistamas käisin ja pärast veel rattaga mööda sõitsin. Vanemad olid ta aga silmist kaotanud ja karjusid puu otsas. Varesepoeg magas nii sügavalt ja ei teinud väljagi. Riidlesin veel vanematega, et mis te kisate, laske lapsel magada.
Mõne tunni pärast tagasi koju jõudes oli varesepojast ainult visiitkaart maha jäänud.


Lõpuks on mu tomatid ka punaseks läinud ja  enam ei pea poest ostma.
Ausõna oma kasvatatud tomatitel on hoopis teine maitse kui poe omadel. Juba selle maitse pärast tasub neid kasvatada.











1 kommentaar:

  1. Palju õnne tomatite valmimise puhul . Imeilusad ja omakasvatatud tomat on hoopis midagi muud kui poest toodud . tal kohe lõhn juba teine
    Aga vareseid mina kardan . Meil siin ka suured kuused ümberringi ja männid ja kusagil on ka varesepesa ja küll nad tiirutavad edasi tagasi alailma … ja ajavad pisikesi oravaid taga ja linnukesi .. samas kui aiatööline aias koperdab siis lendavad ja kiusavad teda ka . Mind ahistas korra metsas üks vares kui ma jalutasin rahulikult seal aga ju siis oli pesa ligidal , vaatasin kuidas sain ruttu minema joosta … sest ajast peale kardan neid lennumasinaid ja kui targad nad on … vaatasin you tubest kuidas nad tegutsevad ja pidin krepsu saama kuidas nad inimest kiusata oskavad , isegi naeravad inimese üle .. huh Reedake … ole hoolikas ja ära nende noka alla satu … . Head suve ja poole aasta pärast on UUS AASTA huraaaa

    VastaKustuta