pühapäev, 22. september 2024

Ligile mõeldes

Iga kord kui ma PetCity lemmikloomapoes oma kassidele konserve ostan, tuleb mulle meelde Jürgen Ligi ja paneb muigama. 

Ilmselt tema konservide söömine jääb mõneks ajaks ajalukku samamoodi nagu Kaja Kallase huultelt lugemine. Kummaline on kuulata inimest, kelle sissetulek on täpselt 7 korda suurem kui minu oma rahvale rääkimas, et ostab  poest soodukaga toiduaineid ja toitub konservidest, sest tema sissetulekust jääb toidule täpselt 300 euri.  Arvan, et paljudel pole sedagi summat  peale maksude maksmist  pangaarvelt vastu vaatamas. Saan aru, et maja ehitamine on suur väljaminek, aga samas rahvale öelda, et me vingume nii palju ning sellepärast elu ongi kallis.  

Meie hakkasime 1982 aastal Nõmmele maja ehitama. Mu mees oli 25.aastane ja töötas plekksepana asutuses Ehitusdetail. Mina jäin just meie teist last ootama. Hommikul  kella seitsmeks läks mees tööle ja kell viis õhtul oli juba meie kodu ehitamas. Konserve me küll ei söönud sest poes leidus palju teisi toiduaineid millest süüa valmistada. Eks meil oli ka keerulisi aegu sest siis polnud ehitusmaterjale saada, aga kuna mu ema töötas poemüüjana siis oli tal palju tutvusi. Mees ehitas  kõik ise ja oli väga tubli. Aknad, uksed saime  majale küll nii, et ta tegi puidumehe majale vastutasuks plekkkatuse. Kahe aastaga  kolisime  oma koju. Selleks ajaks oli valmis 2 tuba, WC ja dušširuum. Keldris muidugi ka kütteruum.  Olime noored, õnnelikud ja elu oli veel ees .Kahele lapsele tuli juurde veel 2. 

Elan siiamaani selles kodus ja olen seda ka jõudumööda renoveerinud. Lapsed on kõik endale kodud ehitanud ja elavad mu lähedal välja arvatud mu vanema lapse pere.

Eks näeb, mida elu toob. Nädala pärast lähen jälle tööle, sest ega pensionist üksi kassidele konserve ei osta. :D. 


5 kommentaari:

  1. Maja 2 aastaga valmis! Väga tubli mees sul oli. Tavaliselt nokitseti ikka oma 10 aastat tol ajal.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kahe aastaga said valmis 2 tuba ja kõik abiruumid, aga 8 aastat hiljem laiendas mu mees keldris oma plekitöökoda ja seoses sellega sai üks tuba juurde ehitatud.

      Kustuta
  2. Mind ei pane muigama, pigem nutma ajab. Kohe täiesti hanguma paneb. Mulle tundub, et selliste väljaütlemiste ja suhtumiste peale paljud inimesed hakkavadki just jooma....sest no nii nörritav ja jõuetukstegev.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kui päris aus olla, siis tegelikult olen ma tulivihane, et meid nii rumalateks peetakse, aga mida see muudab. Eks see muigamine ongi rohkem nagu enesekaitse. Muidugi selliste palkadega nagu riigikogulastel pole elul midagi viga. Ma ei kujuta üldse ettegi kuidas ma sellise summa kuus ära kulutaksin. Kultuuritöötajad lähevad täna miitingule, et protestida nende palga 4 aastase külmutamise vastu. Riigikogulastel tõuseb igal aastal palk rohkem kui mõnel kuu sissetulek. Hea vabandus, et selline seadus, aga muutku siis seda seadust. Neil ju kuluhüvitised ka, mille kallal nüüd kõva arutelu käib, aga vaevalt midagi muutub.

      Kustuta