laupäev, 10. juuli 2010





Avastades Loksat.




Laupäev 10 juuli 20010 16.52


Läbi Loksa linna voolab Lahemaa suurim ja pikim jõgi-Valgejõgi,mis suubub Hara lahte.Mõnus oli tänase sooja ilmaga ennast jahedas jõevees jahutada.See suplus oli mulle ka selle aasta esimene.Minu puhul peab vesi ikka piisavalt soe olema ,et ma üldse katsetama lähen ,aga tänasel päeval tegin erandi.Pealegi andis magamata öö ennast tunda ja vähemalt une pühkis küll silmilt.Rand on looduslikult ilus ja puhta liivaga.Ranna kõrval kaunis männimets.Tuli kohe Nõmme kodune tunne.
3 km.lõuna poole asub Lohja järv.Järves pidi palju kalu olema.Avastasime ka kauni pargi.
Edasi uudistasime Loksa Püha Neitsi Maarja kirikut.Kirik asub keset rohelust.Ise on ta tagasihoidlik maakirik.Tegelikult on tal küll ka omapärased katusekarniisid ja avarad segmentkaarsed aknad ning kvaadertahveldusega uksed.Eriti kenad on värvilised aknaruudud,mis annavad rõõmsa näo interjöörile. Kirikul on ka altarimaal"Ülestõusmine".
Jälle sain huvitava kogemuse võrra rikkamaks.Olin ju ka varem Loksal käinud ,aga kirikut ja järve külastasin küll esimest korda. Varem piirdus minu Loksal käik ainult sugulase külastusega ja korra ka rahvamaja üritusega.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar