reede, 30. juuli 2010



Harjumaa on ilus.

Reede 30 juuli 2010. 18 .52


Täna oli
praktiliselt minu puhkuse viimane päev.Esmaspäeval asun jälle oma tööposti otsa.Mis seal salata.Kui alguses mõtlesin ,mida selle vaba ajaga peale hakata,siis nüüd on mul kahju ,et see nii kiiresti otsa sai.Aga tegelikult ootab mind veel 2 vaba nädalat augusti lõpus.
Rändasin terve Harjumaa risti ja põiki läbi ja peab ütlema ,et midagi nii ilusat pole ma kaua näinud ,kui on teeäärsed majapidamised.Kõik teeviidad,postkastid ja sissesõidu teed on kaunistatud lillekorvide ja puukujudega.
Käisime ka Saula hiies siniallikaid vaatamas.Mäletan ,et minu viimased mälestused nendest
ulatuvad kaugesse lapsepõlve.Allikad olid ikka samad ,aga muidugi oli ümbrus muutunud.Seal asub kõrvuti 3 allikat,Sini-.Must-, ja Valgeallikas.Kui nende allikate sisse vaadata ,siis saab teada ,mida Sa elus oled õigesti teinud.Ei hakanud vaatama.Peaasi ,et enda süda on rahul.Jutud käivad ka ,et neid allikaid hoiab Siniallika Tõlp.Teda pidavat aegajalt ka näha saama.Ohvriallikast räägitakse ,et selle vesi pidi silmi ravima ja aitama muude haiguste korral.Muidu aga ei mõju ,kui ei jäta hõbevalget tasuks.
Vaatasin üle ka Jüri kiriku. Kirikul on madal ja roheliseks värvitud tornkiiver.Aias on tammiku tihedad põlispuud. Kiriku teevad huvitavaks 3 avarat teraskaarset erineval kõrgusel asuvat akent. Kirikuaiast leidsin hulgaliselt omapäraseid õhukesest paekivist riste.Ühelt hauakivilt leidsin daatumid,kus mees ja naine olid sündinud ühel ja samal aastal mõne kuuse vahega ja samuti nii ka surnud.Kadestasin igatahes seda paari.Nii oleks ju elus nii hea.Tulla ja minna koos.
Kiriku ees on hiigelpaks pronkspiibliga mälestusmärk.Sellele on raiutud "250 aastat
eestikeelset piiblit".
Sügava mulje jättis ka Keila linn.Pole teda nii ilusa ja lillelisena näinudki.Võibolla on selles kõiges aga süüdi ka see ,et ma pole 3 aastat kodust väljas käinud ja nüüd vaatan kõike hoopis uue pilguga.Igatahes oma puhkusega jäin ma rahule ja mis edasi tuleb ,see on hoopis uus teema.

2 kommentaari:

  1. Eestimaa on väga ilus. Eestlastel on maitset ja tahtmist oma kodu eest hoolitsemiseks. Isegi vähese rahaga saab palju ära teha. On kätte jõudnud aeg, kus oma kodu tunne on eriti tugev. Ka minu väike kodulinn on ilusam kui kunagi varem.

    VastaKustuta
  2. Võibolla oli see juba ka eelmisel ja üleeelmisel aastal nii ,aga ma alles ärkasin sellel aastal ja nüüd on tõesti hea seda kõike näha.Vaatasin suu ammuli auto aknast ja ei jõudnud ära imestada kui palju korras majapidamisi.Isegi väikesed maapoekesed on armsad lehtlate ja aiamajadega.Istusin üleeile Puuna poe väikeses lehtlas ja sõin oma elu esimese suurima jäätise.Lihtsalt nii hea oli seal lillede ,vaikuse ja rahu käes istuda.Ei pidanud mitte millegi pärast muretsema ega millegi peale mõtlema.Lihtsalt nautisin seda hetke ja mõtlesin -mul on tõesti puhkus.(Kusjuures jäätist ma üldse ei armasta ja sellel aastal olen juba 2 x söönud)Elu on vahel imelik.

    VastaKustuta