pühapäev, 10. juuli 2011


Aastaajad päikeses.

Eile ühe tuttavaga vesteldes ütlesin nagu muuseas, et tervita siis minu poolt meie ühist tuttavat ka. Ta küsis vastu, et kas ma soovilugu ei tahagi? Loomulikult, kui juba nii lahke pakkumine anti. Ütlesin, et mina tellin alati "Seasons in the sun".
Nii mage lugu, arvas mu tuttav. Igaühele ei peagi minu valik meeldima, aga minu elus on sellel laulul eriline tähtsus. Sellest laulust sai alguse minu tollel ajal uue elu esimene päev. Päris täpselt küll enam ei mäleta kas just sellel laulul oli see mõju, aga igatahes olin ma esimest korda kõrvuni armunud ja päris hullusti kohe.
Loost sai kohe pärast avaldamist suur hitt nii Euroopas kui ka Ameerikas. Laulu on tõlgitud ka mitmeisse keeltesse nagu itaalia, saksa, hispaania jne. Lugu on kogunud tuntust ja olnud edetabelite tipus üle maailma
Season in the sun" on Terry Jacksi poolt tehtud kaver laulule "Le Moribond", mille autoriks on Belgia laulja Jacques Brel. Jacquesi laulusõnad on kõrgelt hinnatud paljude juhtivate kriitikute poolt. "Le Moribond" on laul surevalt mehelt oma sugulastele ja perele. Laulu autor kirjutas selle olles suremas kurguvähki.
Eriti meeldib mulle see salm, mis oli pühendatud ta pruudile.
Goodbye Michelle my little one
you gave me love and helped me find the sun.
And every time that I was down
you would always come around
and get feet back on the ground.

Olin 15 aastane, kui kuulsin seda hitti esimest korda. Mu sõbra isa oli meremees ja muidugi olid seal peres kõik tehnika tippsaavutused olemas. Viimase peal makk, mille juurde kuulusid ka kõik tolle aja hitid.Tegelikult ju nii kurva alatooniga laul, aga eriti ilusaks tegi selle just see, kuidas surev mees oma lähedastega hüvasti jättis. Kuulan seda praegugi, aga mitte enam nii tihti, sest nüüd toovad need sõnad mulle hoopis valusad mälestused ja igatsuse meelde.

4 kommentaari:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=vf31kyAb3ZI

    VastaKustuta
  2. öösel ei saanud enne magama heita kui Radio Luxemburgist see lugu kuulatud. Aasta oli 1973

    VastaKustuta
  3. No näed, armas Emmeliine. Sa tead, mida ma tunnen. Tere tulemast minu maailma.

    VastaKustuta