neljapäev, 22. september 2011



Inimene õpib kogu elu.

Koolitusel selgus, et lapsi polegi õige kiita sõnadega
" sa oled nii tubli". Kui nad on kogu aeg harjunud sellega, et saavad oma edusammude eest kiita, siis võibki tal kujuneda liiga kõrge enesehinnang ehk teisisõnu, temast saab nartssist ning too asub ainult sammukese enne psühhopaati. Kliinilise diagnoosi saab neile mõlemile panna ning teistele liiga teha pole nende jaoks mingi probleem. Küllaltki hirmuäratav tõdemus minu jaoks. Siiamaani olen küll oma pisikesi kiitnud ja minu meelest on see väga hästi toiminud. See on neid hoopiski innustanud. Pole oma rühmas küll tähele pannud, et mõnes lapses on pead tõstnud ainult tema ja ta maailm. Nii kummaline oli täna oma sõnastust korrigeerida. Siiani olin ikka öelnud, et sa olid nii tubli, sõid korralikult või magasid nii hästi. Nüüd pean sõna "tubli" ära jätma ja selle asemel ütlema:"Mulle meeldiks, kui sa oma taldriku tühjaks sööksid. Mulle meeldiks, kui sa selle pildi ära värviksid." Nii harjumatu ja naljakas. Igatahes saime täna kõik vähemalt südamest naerda. Palju kasulikku ja õpetlikku sai tegelikult ka kõrva taha pandud.

3 kommentaari:

  1. väga huvitav. Kas see, et lapsed peavad süües ja joonistades kasvatajale teene tegema on siis tõesti õige lähenemine???
    Mina oma rumala mõistusega üritaks ikka lastele sisendada, et kõike tehakse enda jaoks...:)

    VastaKustuta
  2. minu ema ei kiitnud mind kunagi
    olen eluaeg ebakindel olnud
    mina omi lapsi olen kõiki kiitnud ja toetanud
    kaks on enesekindlad kaks alati kahtleb selles, kui keegi teda kiidab
    mu lapsed on kõik hästi tublid ja kõik juba täiskasvanud
    nad ütlevad, et see on hea kui neid kiidetakseõige asja eest
    ja on hea kui on vanemate toetus
    tean omast käest , et kui kurb oli ilma kiituseta kasvada
    käisin ka koolitusel kus räägiti et tubli ei või öelda
    kui ma ikka teen seda südamest, siis on see õige ja hea ning neeed targad psühholoogid rääkigu mistahes

    VastaKustuta
  3. Minul on ka vahel selline tunne, et mõni on teoorias väga tugev, aga praktikast ei tea midagi.Ma olen kahel koolitusel olnud juba suur vastuvaidleja. Olen samuti oma 4 last inimeseks kasvatanud ja lasteaias läheb juba 20-nes aasta.

    VastaKustuta